Om vores spændende historie

Du kan ikke undgå at bemærke borgerforeningenshuset. Det er i sig selv en bygning, der er et besøg værd, selv på de dage, hvor du ikke har tid til at kigge ind. Hvis væggene kunne tale, så ville der ikke være det eventyr, du ikke ville kunne finde her.

En bygning med sjæl

For os betyder det rigtig meget at have indbydende og hyggelige lokaler. Vores borgerforeningenshus er opført tilbage i 1897, hvilket i sig selv er med til at give stedet sjæl af den slags, der kun findes i bygninger, der har nogle år på bagen. Det betyder også, at generation efter generation har haft en historie med denne bygning, og mange lokale vil kunne mindes de mange forskellige begivenheder, der har foregået her.

Samtidig er det en stor bygning, hvor der er god plads til det hele. Både alt det, der har været her før i tiden, men også til et hvilket som helst arrangement nu om dage. Det er det bygninger som denne nemlig kan, at være noget for et lokalt miljø, uanset at årene går.

Borgerforeningenshus med mange ansigter

Der er næsten ingen grænser for, hvad dette hus har været brugt til gennem tiderne. Det har været en hotelbygning, hvilket giver god mening, når man ser på selve bygningens størrelse. Men alt fra teater til koncerter over folketingsvalg er blevet afholdt inden for disse mure.

Flere foreningerne har afholdt deres generalforsamlinger hen over årene, og mindst lige så mange har øvet sig i de svære dansetrin, dengang danseskoler var almindelige landet over, og deres afdansningsbal har også begejstret mange. Der danses fortsat, og mere moderne dans og motion som zumba har også lagt vej forbi.

Boksning er en anden sport, der er blevet dyrket her, og når det ikke var ringen og klokken der kaldte, så har musicals og koncerter fyldt de store rum med toner fra alle tænkelige genrer.

Fra fortid til nutid

Lokaler som disse kan stort set alt. Der er de helt store rum, hvor der er plads til rigtig mange mennesker på en gang til de mindre, der er gode til mere intime arrangementer eller møder, hvor der ikke er så mange deltagere.

For at bringe lokalerne ind i en moderne tidsalder, så er IT noget, der findes over det hele. Der er ikke det udstyr, du ikke finder her, og det gør, at du meget nemt kan gøre dig klar til oplæg, undervisning eller møder, samt at du slipper for at tage noget som helst med hjemmefra.

Mad og drikke er heller ikke noget problem, for her er der plads til op til 200 spisende gæster. Er behovet for mange deltagere til stede, så er borgerforeningenshuset det helt rigtige sted at vælge til dig og alle dine gæster.

Hvis du ikke har et behov for spisning, så er mulighederne endnu større, da der er plads til hele 320 personer på en gang. Noget vi er rigtig glade for, for der er ikke mange steder, hvor du kan samle så mange til et arrangement på en gang.