Byen i midten af landet

Det geniale ved hele byen Nyborg er, at den ligger perfekt i midten af landet. Skal din virksomhed eller din familie samle folk fra nær og fjern, så er Nyborg og borgerforeningenshuset det helt rigtige sted. Det er nemt at komme hertil, hvad enten det er med bil eller bus, og det er en by, der har noget at byde ind med.

Når du alligevel er her

I Nyborg finder du ikke kun Danmarks, men hele Nordens, ældste kongeborg, der er opført tilbage i 1170, og som stadig kan besøges sammen med de dertilhørende volde. Er der behov for at strække benene, så er det en oplevelse, der kan anbefales, for ligesom i vores bygninger kan du her mærke historiens vingesus.

Er du i nærheden i den varme tid på året, så kan du efter en god dag hos os også nyde Danmarks ældste friluftsteater, Nyborg Voldspil, der har opført skuespil siden 1939. Deres optrædener kan opleves ved borgens volde, og det er endnu en grund til at opleve Nyborg Slot.

De fleste danskere kender håndbold, og mange har selv spillet dette spil. Mange ved også, at det er et spil, der er opfundet i Danmark. Men de færreste ved, at det er et af Nyborgs mange berømte bysbørn, Rasmus Nicolaj Ernst, der har opfundet det spil, som vi fortsat vinder mange medaljer i internationalt.

Kom for de smukke omgivelser

Mange forelsker sig i den smukke by efter at have besøgt os, og det er en kærkommen mulighed for at holde nogle dages ferie her og opleve, alt det, her er at byde på. Er pengepungen ikke lige til det, så kan du nemt og hurtigt på Moneybanker finde et lån, der kan sikre nogle gode dage i en smuk plet af landet.

Smukke, gamle bygninger pryder den indre by sammen med den gamle kirke, og samtidig får du muligheden for at vise borgerforeningenshuset frem for familie og venner. Det er en bygning, der charmerer, og den fortjener at blive set. Eller hvad med en tur til de mange bryggerier, der er i lokalområdet. Her får du en oplevelse ud over det sædvanlige.

Du kan også bare stoppe op, hvis du er på vej fra den ene ende af landet til den anden, for alle får brug for at strække benene. Et stop på midten og en tur ned til vandet vil give kræfterne til resten af turen.

Kom gerne igen

Både os i borgerforeningenshuset og resten af Nyborg bliver glade for alle dem, der kommer og kigger forbi. Du vil kunne se og opleve det aktive lokallov, der er her i byen, og forhåbentlig kan du tage det med dig, der hvor du skal hen.

Næste gang du har planer om et arrangement, så skal du vide, at vi rigtig gene vil ligge hus til igen. Vi er som sagt rigtig glade for gæster, og det er underordnet, om det er vores nabo, der kommer på besøg, eller om du har rejst rigtig længe for at være en kortvarig del af vores smukke by.